29 Nisan 2011 Cuma

Tatlandırıcılı Muhabbetler: Ermanullah Hoca ile Soru-Cevap



















ASB okurları hepinize kucak dolusu sevgiler, saygılar. Bugünkü konuğumuz blogumuzda ikinci kez misafir ettiğimiz Ermanullah hoca. Sizlerden gelen yoğun talep üzerine sorularınızı yanıtlamak amacıyla blogumuzda ağırladığımız değerli hocamız karşılaştığınız zor durumları sizler için yorumlayacak.

-Merhabalar değerli hocam.

E: Merhabalar canım.

-Hocam Ramazan sebebiyle konuk olduğunuz günden beri mail kutumuz adeta soru bombardımanına tutuldu. Dilerseniz vakit kaybetmeden okurlarımızın içinden çıkamadığı durumları size iletelim, siz de bu komplex ve spesifik sorulara engin bilgilerinizle yanıt verin.

E: Pek tabii hay hay. Bizmillahirrahmanirrahim.

-Hocam ilk sorumuzun sahibi Denizli'den İbrahim Kapatan. Şöyle sormuş; "Hocam geçenlerde kız arkadaşımın çok korkması sebebiyle evde dolaşmakta olan bir örümceği terlik atmak suretiyle ahirete intikal ettirdim. Vicdanen çok rahatsızım sizce ne yapmalıyım?"

E: Sevgili oğlum, örümceğin İslamiyetteki yeri çok mühimdir. Mesela ben dün gece hiç tanımadığım bir örümceğe sırf peygamberimizi kurtardı diye usulca sokulup Selamın aleyküm dedim. Örümcek ne yaptı dersen, ben sanki orda yokmuşumcasına yürümeye devam etti. Zaten mahlukatlarla konuşabilecek maneviyatta olsam burada işim ne dimi?

-Hocam diğer bir sorumuz İstanbul'dan Ahmet Zübük'e ait. Saygıdeğer hocam, ben Gaziosmanpaşa'da ikamet emekteyim. Takdir ederseniz binbir türlü insan var. Bunlardan birisi de mahallenin delisi Faruk. Kendisi koç yumurtalarından 99 luk tesbih yapmış ve günün büyük bölümü "La isla, la bonita" şeklinde çekmekte. Sizce müdahale etmeli miyim?

E:Derhal müdahale etmelisin oğlum. Neden dersen, şimdi koç yumurtasından tesbih yapan yarın gider deniz anasından takke, orkidden mes, yufkadan da seccade yapar. Yeni nesillerin kafası bi karıştı mı bir daha da toparlayamayız maazallah. Koç yumurtasının şişi güzel olur, marine et bi güzel tak şişe, mahallede altına kaçıran varsa yedir çok iyi gelir.

-Ermanullah hocam, sıradaki sorumuzu ise Almanya'nın Münih şehrinden Cengiz Stern sormuş. Cengiz Bey'in sorusu şu şekilde; Hallo Hocam, bildiğiniz üzere özel bir tv kanalında Nihat Hobitoğlu diye bir şahıs var. Kendisinin bir gözü Mekke'ye diğeri ise Medine'ye bakmakta. Acaba içine üç harfli mi kaçmış, bilgilendirirseniz çok sevinirim.

E: Kıymetli yavrum, bahsettiğin şahsı ben de yakından takip etmekteyim. İçine üç harfli kaçmasından ziyade, gözlerindeki açı farkının sebebi zannedersem Ramazan aylarında program yaptığı kanaldan 500000$ alması. Bunu ben affederim sen affedersin ama Allah affetmez. 2 sene daha program yaparsa sen o zaman gör. Hatta görme, bilhassa geceleri izleme yavrum evlerden ırak sertleşme sorunu bile yaşayabilirsin.

-Programımızın son dakikalarında son bir soru alabiliyoruz hocam. Son sorumuzun sahibi, Amasya'dan Mermer Caba, "Pek muhterem hocam, şahsıma uygunsuz bilmeceler yazmaktan kendimi alıkoyamıyor, bundan garip bir haz alıyor, tarifsiz bir ego tatmini yaşıyorum. Öyle ki geçen gün yazdığım "Pamuk gibi kalbi var, mermer gibi s.ki var" şeklinde, cevabının yine şahsım olduğu bir bilmeceden sonra kalbimde bir ağrı hissettim. Sizce ne yapmalıyım, bana ne önerirsiniz?

E: Evladım senin durumun bizim din adamları arasında tabir ettiğimiz "özgüven kesesinin patlaması" durumu. Derhal nefsini terbiye etmeye başlamalısın. Kenarı kırmızı çizgili boş bir sayfaya doluncaya kadar "benim pipim çok küçük" yazmakla nefsinin terbiyesinin ilk adımını atabilirsin. Bir müddet cevizli sucuk, tahin-pekmez, ceviz ve fındık içi, nutella ve kuru incir-kayısı gibi yiyeceklerden de uzak dur. Namaz kıl, oruç tut, zekat ver, aç doyur. Bu büyük müsibetten kurtulman dileğiyle.

-Çok teşekkür ederiz hocam, bize ayrılan sürenin sonuna geldik.

E: Rica ederim evladım, zaten ezan okundu arkadaşlar camiden bekler.

-Bir sohbetin daha sonuna geldik değerli okurlar, bir dahakine kadar esen kalın, görüşmek üzere.

E: Namaz camide kılınır.

-Efendim hocam?

E: Bizler inandık siz de inanın.

-Eee, iyi akşamlar.

E: Yeşil tuttum bir Allah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails